شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

آموزش شبکه‌کردن چند کامپیوتر با سوئیچ

آموزش شبکه‌کردن چند کامپیوتر با سوئیچ

یکی از روش‌هایی که برای شبکه‌کردن کامپیوترها با یکدیگر وجود دارد، شبکه‌کردن چند کامپیوتر با استفاده از سوئیچ است. شبکه‌کردن کامپیوتر‌ها با سوئیچ و نیز برقراری ارتباط از طریق کابل شبکه صورت می‌گیرد.

پیش از آن‌که کابل‌کشی شبکه را شروع کنید، از نصب کارت شبکه روی کامپیوترها اطمینان حاصل نمایید. زیرا در صورتی که کامپیوترها فاقد کارت شبکه باشند، ارتباط بین کامپیوترها قطع می‌شود.

استاندارد کابل‌کشی که استفاده می‌کنید، کاملاً به کاربرد و نوع توپولوژی که برای ایجاد شبکه در نظر دارید، وابسته است و می‌تواند تغییر کند. اما در کل اتصال دو کامپیوتر از طریق کابل‌های کراس اور (Crossover) انجام می‌شود. شبکه‌کردن کامپیوترها با استفاده از سوئيچ از طریق اتصال دستگاه‌ها به سوئیچ از طریق کابل‌کشی مستقیم (Straight) انجام می‌شود.

آموزش شبکه‌کردن چند کامپیوتر با سوئیچ

آموزش شبکه‌کردن چند کامپیوتر با سوئیچ

انجام کابل‌کشی و شبکه‌کردن کامپیوتر با سوئیچ نیازمند تخصص و دانش کافی است. در این مطلب سعی داریم مراحل شبکه‌کردن چند کامپیوتر با سوئیچ را آموزش دهیم.

آموزش مراحل شبکه‌کردن کامپیوتر از طریق سوئیچ

بعد از این‌که مراحل فیزیکی برای شبکه‌کردن کامپیوترها با استفاده از سوئیچ از طریق کابل انجام شد، از طریق Control Panel، تنظیمات مربوط را انجام می‌دهیم. وارد قسمت Network and Sharing شوید و بعد از انتخاب Local Area Connection، از قسمت Properties در پنجره باز شده گزینه Internet Protocol ver4 را انتخاب نمایید.

 

مراحل نرم‌افزاری شبکه‌کردن، از جمله تنظیم IP، ایجاد اتصال چندکامپیوتر و … می‌بایست در این مرحله انجام شود. در این مرحله چنانچه به جز کامپیوترهای موردنظر، نیاز دارید مودم یا دستگاه چاپگری با پورت RJ45 نیز به شبکه وصل کنید،‌ می‌توانید این اتصال را به صورت مستقیم انجام دهید و از شبکه آدرس IP‌دریافت نمایید.

 

شبکه کردن کامپیوتر با استفاده از سوئیچ برای چه شبکه‌ای مناسب است؟

 

در مواقعی که تعداد کامپیوترها بسیار کم باشد از جمله شبکه خانگی یا شبکه‌ای که بین دو دستگاه ایجاد می‌شود، نیازی به استفاده از سوئیچ نیست و شبکه‌کردن دستگاه‌ها به شیوه‌های ساده‌تری انجام می‌شود. در این شرایط ارتباط بین دو کامپیوتر از طریق مودم یا کابل LAN انجام می‌شود و شبکه شکل می‌گیرد.

 

در واقع اتصال از طریق کابل LAN، ساده‌ترین نوع شبکه برای برقراری ارتباط دو سیستم است و شیوه‌ای است که به طور معمول برای انجام فرایندهای ساده از جمله انتقال دیتا،‌ارسال و دریافت پیام و … به کار برده می‌شود.

 

توجه داشته باشید که در یک شبکه خانگی، مودم می‌تواند ایفاگر نقش سوئیچ باشد و زیرساخت شبکه با مودم، کارت شبکه و کابل شبکه Straight شکل می‌گیرد و بعد از آن می‌توانید به پیاده‌سازی تنظیمات شبکه در سیستم خود بپردازید.

 

برای ایجاد شبکه به این شکل از نظر فیزیکی و سخت‌افزاری کار سختی پیش رو ندارید اما لازم است به لحاظ نرم‌افزاری به نکات بسیار مهم زیر توجه داشته باشید:

  1. در هنگام انجام تنظیمات نرم‌افزاری در قسمت IP، شماره IPهای وارد شده می‌بایست در محدوده IP مودم شما باشد.
  2. در تنظیمات IP Vesion4 قسمت Default Gateway، می‌بایست IP مودم خود که به طور معمول محدود آن به شکل 168.1.1 است، را وارد نمایید.
  3. برای این‌که فرایند شبکه‌کردن به طور صحیح انجام شود، لازم است که آنتی‌ویروس و فایروال در هر دو سیستم غیرفعال شود.

فرایند شبکه‌کردن کامپیوتر با استفاده از سوئیچ در ADSL

یکی از مهم‌ترین تجهیزات در شبکه‌کردن کامپیوتر با استفاده از سوئیچ، مودم  ADSL‌است. در فرایند شبکه کردن با استفاده از مودم ADSL به نکات بسیار مهم زیر توجه کنید:

  1. می‌بایست از یک مودم مناسب همراه با کارت شبکه و کابل Straight استفاده کنید.
  2. اتصال سیستم‌ها و سرور اصلی به مودم، به سوئیچ نیاز دارید.
  3. در این جا هم می‌بایست به نکاتی که در مراحل ذکرشده در بالا برای اختصاص IP، هنگام انجام تنظیمات نرم‌افزاری شبکه در ویندوز توجه نمایید.

نکات ضروری در شبکه‌کردن کامپیوتر با استفاده از سوئیچ

  • در زمانی که آدرس IP را تعیین می‌کنید، اگر IP کامپیوتر اول 168.1.10 باشد، IP کامپیوترهای دیگر می‌بایست در محدوده 192/168/1/x در نظرگرفته شود که x عددی بین 1 تا 254 است. در ضمن توجه داشته باشید که هر کامپیوتر دارای IP منحصر به فرد باشد.
  • در قسمت Computer Name اسامی متفاوتی را برای کامپیوترها مشخص کنید و سیستم‌هارا در یک Workgroup قرار دهید.
  • وجود علامت ضربدر قرمز روی کارت شبکه، به معنای عدم تنظیم و پیاده‌سازی درست کامپیوتر به لحاظ کابلی و سخت‌افزاری است.
  • وجود علامت تعجب زرد در زمان شبکه کردن کامپیوتر، نشان‌دهنده وجود مشکل در تنظیمات شبکه است.

با رعایت نکات فوق و انجام درست مراحل، می‌توانید چند کامپیوتر را با استفاده از سوئیچ، شبکه نمایید.

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت پیشرو در زمینه شبکه های کامپیوتری و زیرساخت شبکه دیتاسنتر.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »