شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

احتمال بازگرداندن حسگر اثرانگشت در آیفون

احتمال بازگرداندن حسگر اثرانگشت در آیفون

طبق اعلام اپل، با توجه به عدم به‌کارگیری سیستم تشخیص چهره از سوی کاربران در دوران پاندمی کرونا ویروس، احتمال دارد مجدد از تکنولوژی حسگر اثر انگشت استفاده کند.

در این گزارش آمده است که افزون بر تغییرات ایجاد شده در کامپیوترهای مک‌بوک و آی‌مک، اپل در حال جاضر در حال برنامه‌ریزی برای انجام تغییرات ظریف‌تر در سری آیفون‌های این کمپانی در سال 2021 است. این احتمال وجود دارد که در تمامی مدل‌های جدید شاهد ظهور مجدد حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش باشیم.کمپانی اپل در به کارگیری تکنولوژي حسگر اثرانگشت در میان اولین‌ها بوده است و از این فناوری برای اولین بار در آیفون 5S در سال 2013 استفاده کرد. به مرور این فناوری توسط سایر شرکت‌ها نی به کار گرفته شد و در سال 2017 اپل این فناوری را با رونمایی از محصول جدید خود یعنی آیفون X حذف کرد.

فناوری تشخیص چهره (Face ID)

اپل برای حفظ امنیت، از فناوری تشخیص چهره (Face ID) در این چندساله استفاده کرده است اما این طور که به نظر می‌آید شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا دوباره اپل به استفاده از فناوری حسگر اثرانگشت ترغیب شود. اما آن‌طور که در این گزارش آمده است، این فناوری قرار نیست جایگزین تشخیص چهره شود اما با وجود ماسک اجازه می‌دهد بتوانید با اثر انگشت هویت خود را تأیید کنید.افزون بر آن در حال حاضر اپل در حال انجام آزمایش صفحه نمایش تاشو است و البته طبق هشدار اپل چون برنامه مشخصی برای این تکنولوژی فعلا تنظیم نشده است برای نمایش این ایده ممکن است لازم باشد سال‌ها صبر کنیم و حتی ممکن است هر زمان کمپانی اپل از پیگیری نمایشگر تاشوی آیفون منصرف شود.

خبرها حکایت از  AirTags‌و سری iPad 2021 دارد ضمن آن‌که اپل قرار است لوازم جانبی از جمله محصولات Tile را در سال 2021 ارائه دهد. افزون بر آن اپل مراحل ابتدایی کار روی نسخه جدید خود با طراحی مشابه iPad Air 2020 را می‌گذارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »