شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

با این 5 ترفند کاربردی مانع از هک‌شدن تلفن همراه خود شوید!

با این 5 ترفند کاربردی مانع از هک‌شدن تلفن همراه خود شوید!

طبق گزارشی که همشهری ‌آن‌لاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نقل کرده است، تعداد زیادی از اکانت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی، مدام هک می‌شوند که این در حقیقت نوعی سرقت هویت محسوب می‌گردد و اطلاعات مهمی شامل لوکیشن، و یا عکس و فیلم کاربران فاش می‌شود. در بعضی مواقع سهل‌انگاری کاربران، هک‌شدن را در پی خواهد داشت و گاهی ممکن است حساب‌های بانکی آ‌ن‌ها هک شود و در معرض خطر باشند. فرد هکر با سرقت هویت شما قادر است به اسم شما، حساب کارت اعتباری افتتاح کند و یا با عکس شما در شبکه‌های اجتماعی اکانت بسازد. با انجام بعضی از تنظیمات در تلفن همراه و ارتقای امنیت گوشی می‌توان از هک شدن جلوگیری کرد.

۵ ترفند کاربردی جلوگیری از هک گوشی

5 ترفند کاربردی برای جلوگیری از هک‌شدن تلفن همراه  

1. افزایش تنظیمات امنیتی

استفاده از پسورد قدرتمند، یا احراز هویت بیومتریک (اثرانگشت یا تشخیص چهره که به‌ترتیب با نام‌های Touch ID‌و Face ID شناخته می‌شوند) می‌توانید مانع از نفوذ هکرها و دسترسی به اطلاعات شخصی‌شما در تلفن همراه یا هر اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کنید، شوید. افزون بر این بعضی از برنامه‌ها، از ویژگی 2FA برخوردارند که می‌توانید آن را فعال نمایید. چنانچه گوشی شما مورد سرقت واقع شود و یا گم شود، دارای یک لایه امنیتی مازاد است. همواره به باید داشته باشید که بلوتوث گوشی خود را خاموش نگه دارید این موضوع به خصوص در زمان حضور شما در مکان‌های عمومی که تلفن همراهتان در معرض آسیب‌پذیری از تهدیدها، قرار دارد، اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

2. ایجاد پسوردهای قدرتمند

حفظ ایمنی فایل‌هل در اینترنت به کمک پسوردهای قوی امکان‌پذیر است، به‌این ترتیب مانع از هک شدن آن می‌شوید و برای ساخت این رمزعبور از ترکیبی از اعداد و حروف استفاده کنید و سعی کنید تا حد امکان رمز طولانی بسازید.

3. به‌کارگیری احرازهویت دوعاملی

چنانچه از احرازهویت دوعاملی استفاده کنید، تلفن همراه شما برای هربار استفاده از فایل‌ها، یک رمزعبور اختصاص می‌دهد و بدون آن‌ها، اجازه باز کردن فایل به شما داده نمی‌شود به‌این‌ةرتیب نفوذکردن به این فایل‌ها سخت خواهد بود.

4. عدم اجرای تصادفی فایل‌ها یا برنامه‌ها

هیچ پیامک یا ایمیلی را که به تلفن همراه شما ارسال می‌گردد، بدون این‌که کاملاً از منبع دقیق آن اطلاع داشته باشید، باز نکنید، حتی اگر شخص ارسال‌کننده را بشناسید اما مخاطب پیام مجهول باشد و یا اگر پیامی حاوی اخطاری فوری به کاربران است، از پاسخ‌‌گویی به آن خودداری کنید و در ضمن وارد هر لینک ناشناخته‌ای نشوید.

5. به‌روزرسانی دائم تلفن همراه

آپدیت دائم تلفن همراه، باعث باز نگه‌داشتن فایل‌ها به شکلی عادی می‌شود و در این حالت، خطاها و مشکلات مربوط به امنیت و حریم خصوصی، رفع می‌گردد و به‌این‌ترتیب از شما در مقابل آسیب‌پذیری‌های امنیتی محافظت می‌شود.  ‌

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »