شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

بزرگ‌ترین فروشگاه وب تاریک (Dark Market) دنیا به تعطیلی کشیده شد

تعطیلی بزرگ‌ترین فروشگاه وب تاریک دنیا

امروز در یک عملیات بین‌المللی توسط پلیس آلمان دارک مارکت، بزرگ‌ترین فروشگاه وب تاریک دنیا به تعطیلی کشیده شد و به صورت آفلاین درآمد و از دسترس خارج گردید.

در این گزارش آمده است که پلیس آلمان به یک فرد 34 ساله اهل استرالیا به عنوان مدیر این فروشگاه غیرقانونی مضنون بوده و وی را دستگیر کرده است و بالای 20 سرور مرتبط به این فروشگاه نیز از مدار خارج شد.یک سازمان اجرای قانون در اتحادیه اروپا، یوروپل، اعلام کرده است که این فروشگاه قبل از آن‌که بسته شود میزبان 500 هزار کاربر و 320 هزار تراکنش مالی بود.طبق گزارش منتشر شده، در این دارک‌مارکت اقلامی مانند دارو، پول‌های تقلبی، کارت‌های بانکی سرقت شده و هم‌چنین بدافزار مورد معامله قرار می‌گرفت. بر طبق محاسبات یوروپل، نرخ مبادلات روزانه این فروشگاه 140 میلیون یورو به صورت ترکیبی از 4650 بیت‌کوین و 12 هزار و 800 ارز دیجیتال مونرو بود.

تعطیلی بزرگ‌ترین فروشگاه وب تاریک دنیا

تعطیلی بزرگ‌ترین فروشگاه وب تاریک دنیا

مسئولین اروپایی قصد دارند از طریق سرورهای  دارک مارکت واقع در اوکراین و مولداوی، در ارتباط با خریداران و فروشندگان این فروشگاه، به تحقیقات بپردازند.قسمتی از تحقیقاتی که در ارتباط با شرکت میزبان وب Cyberbunker صورت گرفته منجر به غیرفعال کردن دارک‌مارکت شده است . این شرکت میزبان وب پیش از این نیز میزبان سرورهایی از The Pirate bay و WikiLeaks بوده است و چنان‌چه فروشگاه وب تاریک هم در این گروه قرار بگیرد، به ادامه تحقیقات و غیرفعال کردن فروشگاه‌های غیرقانونی می‌توان امید داشت.

در این عملیات بین‌المللی، نیروهای پلیس تنها به کشور آلمان محدود نبود و از کشورهای دیگری مانند استرالیا، آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر نیز حضور داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »