شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

دستگاه‌های اینترنت اشیاء؛ صدرنشین آمار هک

صدرنشین آمار هک

صدرنشین آمار هک


 
طبق اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری آریا، براساس اطلاعاتی که شرکت نوکیا ارائه داده است، دسترسی به اطلاعات دستگاه‌هایی که از اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند، برای هکرها بسیار ساده است.
با توجه به اعلام شرکت نوکیا،‌ حملات به اینترنت اشیاء به طرز چشمگیری با افزایش رو‌به‌رو بوده است که   این موضوع نشان‌دهنده ضعف‌های امنیتی فراوان است که هکرها به راحتی از وجود این نقاط ضعف برای دسترسی، بهره می‌گیرند. شرکت نوکیا اعلام کرده است که از میان مجموع حملاتی که در بستر اینترنت صورت می‌گیرد، میزان 33٪ آن به همین دستگاه‌هایی که از اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند، تعلق دارد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها در سال 2019، حدود 16 درصد در این آمار را به خود اختصاص داده بودند. در حال حاضر تعداد دستگاه‌های استفاده‌کننده از اینترنت اشیاء که مورد حمله واقع شده‌اند، به بیش از 150 میلیون دستگاه می‌رسد.

 
 
گفتنی است که به‌کارگیری اینترنت اشیاء و نیز سیستم‌های هوشمند مانیتورینگ بر خانه‌‌ها با راه‌اندازی شبکه 5G نسبت به گذشته بسیار افزایش داشته است و امنیت این دستگاه‌ها موضوع نگران‌کننده حال حاضر جهان است. از جمله مواردی که در هنگام حمله هکرها اثرگذار است، وضعیت IP کاربران است و هکرها، بیش‌ترین حملات خود را به سمت دستگاه‌هایی با IP‌ معمولی که توسط کاربران عادی به کار گرفته می‌شوند، هدف قرار می‌دهند.
کرونا و افزایش میزان هک در جهان
با گسترش ویروس کرونا در دنیا، شاهد افزایش چشم‌گیر تعداد حملات به دستگاه‌های مورداستفاده کاربران هستیم. در این میان، شایع‌ترین هک، به به‌کارگیری نرم‌افزارهای شخص ثالث به‌منظور نفوذ به کامپیوتر افراد مربوط می‌شود. به عنوان نمونه، نرم‌افزاری به نام Coronavirus Map که کاملاً منطبق با نسخه اصلی آن که طراحی آن توسط دانشگاه هاپکینز صورت گرفته است، توسط هکرها ساخته شده است و کاربر به محض دریافت و نصب آن، عملاً دستگاه خود را در اختیار هکر قرار می‌دهد و اطلاعات وی به سرقت خواهد رفت.
 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »