شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

سرور دست دوم ارزان

Used-Server

فروش سرور دست دوم ارزان

سرور استوک HP |سرور کارکرده اچ پی

همان‌طور که‌ می‌دانید در ساختار شبکه سازمانی، سرور مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش آن محسوب می‌شود. سرور می‌بایست بی وقفه و به سرعت پاسخ‌گوی نیازهای کاربران باشد و بر همین اساس لازم است در تنظیم بودجه برای خرید سرور hp ، این موضوع را در نظر داشته باشید. انتخاب سرور از سوی سازمان‌ها بر اساس بودجه‌، نیاز و کارایی موردنظر و نیز فضایی که در اختیار دارند، صورت می‌گیرد.
برهمین اساس در مواقعی که از نظر بودجه با محدودیت رو‌به‌رو باشید می‌توانید به خرید سرورهای استوک و کارکرده روی بیاورید. سرورهای دست دوم ارزان که از کارایی لازم برخوردار باشند و با توجه به میزان بودجه‌ای که در توان مالی سازمان شما بگنجد و بتواند به درخواست‌های کاربران شبکه سازمانی شما پاسخ دهد.

hpe-server-(in-stock)
سرورها به دلیل سرعتی که لازم دارند می‌بایست از حافظه قدرتمند و توان پردازشی بالا برخوردار باشند. و همان‌طور که گفته شد لازم است در خرید آن بسیار دقت کنید و برای خرید سرور به سراغ برندهای معتبر و شرکت‌های تأمین کننده خوشنام که افزون بر ضمانت اصل بودن کالا، شما را در مراحل بعدی یعنی نصب، نگهداری، پشتیبانی و تعمیر نیز همراهی کنند، بروید. بدیهی است زمانی که صحبت از سرور دست دوم و ارزان می‌شود، اهمیت این موضوع بیش از پیش می‌بایست مورد توجه شما باشد.

سرور استوک

سرورها به طور کلی در دو دسته سرور نو و سرور کارکرده استوک جای می‌گیرند.
سرورهای استوک که با نام Refurbished نیز شناخته می شوند با همان امکانات و کارایی سرور نو عرضه می‌شوند. گاهی اوقات یک سرور از یک برندی که در زمان عرضه بسیار هم استقبال شده است بعد از مدتی، از خط تولید خارج می‌شود تا سرورهای جدیدتر جایگزین شوند، در چنین موقعیتی سرور قدیم، سرور دست دوم محسوب می‌شود. حتی سروری که به هر دلیلی پس داده شود نیز در دسته‌بندی سرور دست دوم یا سرور استوک قرار دارد.

خرید سرور استوک چه مزایا و معایبی دارد؟

خرید سرور دست دوم و ارزان وسوسه‌کننده است و ممکن است که ارزانی آن، حواستان را پرت کند! هرگز بدون بررسی تجهیزات سخت‌افزاری سروری که قصد خرید آن را دارید، توسط کارشناس فنی و معتبر، نسبت به خرید آن اقدام نکنید.
با خرید سرور استوک HP که با قطعات ناسالم پیکر‌بندی شده باشد، شما در حقیقت مزیت سرور استوک یعنی مقرون‌به‌صرفه بودن را از دست می‌دهید زیرا می‌بایست هزینه بالاتری صرف تعمیر و نگه‌داری سرور استوک خریداری شده کنید و از امکانات و کارایی سرور نو نیز بی‌بهره خواهید بود.
با هم مزایا و معایب سرور استوک HP را مرور می‌کنیم:

مزایای خرید سرور استوک HP

• ‌دست‌یابی به سرور متناسب با نیاز خود و با پیکر‌بندی متناسب با نیازهای کسب و کاری شما
• تعویض قطعات سرور با هزینه مقرون‌به‌صرفه
• کانفیگ استاندارد با ارائه بهترین کارایی
• کارایی و عملکرد عالی در حد نو و شاید هم بالاتر (به‌دلیل کانفیگ جدیدی که شما متناسب با نیاز خود تعریف می‌کنید.)
• قابلیت ارائه عملکرد تا بازه زمانی 5 تا 10 سال بعد
• پشتیبانی از قابلیت مجازی‌سازی
• مقرون‌به صرفه بودن با توجه به نوسانات ارزی
• سهولت نگه‌داری و جایگزینی سرور به دلیل در دسترس بودن قطعات و تجهیزات
در کنار مزایایی که برای خرید سرور دست دوم ارزان HP برشمردیم ، همان‌طور که در بالا گفته شد، خرید سرور کارکرده می‌تواند معایبی هم داشته باشد. البته به عنوان تنها عیبی که برای سرورهای کارکرده وجود دارد می‌توانیم بگوییم از بین‌رفتن و استهلاک کامل قطعات سخت‌افزاری آن است. بنابراین در هنگام خرید سرور دست دوم HP از عدم فرسودگی کامل تجهیزات سخت افزاری آن اطمینان حاصل کنید.

ML-server-(in-stock)

نکات قابل توجه در خرید سرور استوک HP

پیش از آن‌که اقدام به خرید سرور استوک HP نمایید از مواردی مانند میزان کارکرد، ویژگی های فنی و نیز صحت تمامی قطعات سرور اطلاعات کامل کسب کنید و سپس خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.
پیش از خرید برای سؤالات زیر ، پاسخ مشخصی داشته باشید:
1. به چه منظوری قصد خرید سرور دارید؟
2. کسب و کار شما چیست؟
3. فضای نگه داری از سرور کارکرده در نظر گرفتید؟ این فضا چقدر است؟
4. کدام یک از مدل های سرور استوک HP را در نظر دارید و قصد دارید با چه قطعات سخت افزاری پیکربندی شود؟
بعد از آن‌که برای سؤالات بالا جواب مشخص و کامل داشتید، با مراجعه به فروشندگان معتبر می‌توانید نسبت به خرید سرور استوک HP با درنظر گرفتن میزان کارکرد آن اقدام کنید.
به طور معمول زمانی که یک سرور استوک HP خریداری می‌کنید، فروشنده تمامی قطعات آن سرور مانند رم، هارد، پردازنده، منبع تغذیه و … را تست و بررسی می‌کند و با تمدید مدت گارانتی سرور، به شما ضمانت سلامت و کارایی سرور را تا یک بازه زمانی مشخصی می‌دهد. با این حال شما به موارد زیر توجه داشته باشید:
• سرور قبلی چه میزان کارکرد داشته است؟
• آیا سرور استوک نیاز به رید کنترلر دارد؟
• بین سرور استوک و سرور نو اختلاف قیمت فاحش است؟
• از فروشنده بخواهید قطعات سخت‌افزاری مانند منبع تغذیه، فن ، هارد و …. را از نظر سلامتی کاملاً تست نماید.

سرور استوک HP

در میان برندهای سرور، شرکت HP (اچ‌پی) یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور استوک تحت شبکه است. دلایل این میزان از محبوب بودن سرور دست دوم HP عبارتند از:
• فراهم کردن ویژگی‌های گسترده
• کاربرمحور بودن
• قابلیت اطمینان
• انعطاف‌پذیری بالا و نیز افزایش کارایی به دلیل برخورداری از فریمور BIOS
• بهره‌مندی از ابزارهای مدیریتی و در نتیجه سهولت مدیریت آن
• برخورداری از فناوری iLO
• سهولت استقرار و نگه‌داری

HP-DL-Server-(In-Stock)

لازم به ذکر است که شرکت HP (اچ‌پی) افزون بر سرور، تجهیزات سخت‌افزاری مختلفی اعم از پردازشی و حافظه‌ای تولید و عرضه کرده است و به همین دلیل این نام حتی برای کاربران سیستم‌های خانگی نیز آشناست.
توجه داشته باشید که پیش از این‌که اقدام به انتخاب و خرید سرور استوک موردنیاز شبکه سازمانی خود کنید، نیازهای کسب و کاری خود را در زمان حال و حداقل چند سال آینده به طور کامل برآورد کنید. و به میزان گسترش کسب و کاری خود اشراف داشته باشید و بر اساس آن یک زیرساخت قوی و کاملاً انعطاف‌پذیر فراهم کنید تا بتوانید با خاطری آسوده ادامه دهید.
حال که به میزان اهمیت سرور در ساختار شبکه پی بردید، به معرفی مدل‌های مختلف سرورهای دست دوم و استوک HP می‌پردازیم. سرورهای استوک پرولیانت اچ‌پی (HPE ProLiant Servers) که در مدل‌های مختلف و با میزان حافظه و توان پردازشی گوناگون عرضه شده‌اند و در شبکه‌های کوچک، متوسط تا بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در مدل‌های سرور پرولیانتی که از سوی اچ‌پی (HP) در چهار سری DL ، ML ، SL و BL معرفی شده است، نامگذاری به گونه‌ای است که سایز سرور دست دوم HP بعد از کلمه ProLiant درج می‌شود.
سرور رکمونت پرولیانت اچ‌پی (HP ProLiant DL Server) : DL اشاره به سرور دست دوم رکمونت یعنی قابل نصب در رک دارد که بین توان پردازش و تراکم فیزیکی تعادل برقرار می‌سازد. سرورهای کارکرده DL که بسیار پرطرفدار هستند در شرکت‌های متوسط تا بزرگ با اندازه متوسطی که دارند به کار برده می‌شوند. سرور استوک HP مدل DL امکان ارتقای ساده و مقرون به‌صرفه توان پردازشی را فراهم می‌سازد. مدیریت تعداد زیادی از سرورهای دست دوم توسط یک واحد مدیریتی می‌تواند انجام شود.
سرور ایستاده پرولیانت اچ‌پی (HP ProLiant ML Server) : سرورهای استوک HP مدل ML که به لحاظ سخت‌افزاری قابل توسعه هستند، یک انتخاب مناسب برای سازمان‌های در حال رشد محسوب می‌شوند. ضمن آن‌که می‌توانند سرعت پردازشی بالا و نیز قابلیت‌های امنیتی لازم را حتی برای دورکاری ارائه دهند.

SL-Server-(Used-Server)

سرورهای SL :

سرورهای استوک SL اچ‌پی برای سازمان‌هایی که فعالیت‌های سنگین مانند دیتاسنتر دارند و یا اینترنت ارائه می‌دهند، مناسب است. استفاده از این سرورها با قرارگیری در داخل کیس و به شکل عمودی است و بر همین اساس فضای اشغالی آن‌ها اندک است.
سرور تیغه‌ای پرولیانت اچ‌پی (HP ProLiant BL Server) : سرورهای تیغه‌ای افزون بر این‌که می‌توانند در ساختار Blade قرار بگیرند، از قابلیت نصب در رک البته به صورت عمودی نیز برخوردارند. قرارگیری سرورهای تیغه‌ای در رک معمولاً به صورت 8تایی یا 16تایی با نام انکلوژر (Enclosure) است. استفاده از سرورهای BL به این شکل افزون بر ارائه مصرف انرژی به شکل بهینه، فضای اشغالی را نیز بهبود می‌بخشد ضمن آن‌که هم‌چنان می‌توان قابلیت پردازشی آن را ارتقا بخشید. استفاده از سرورهای BL در کسب و کارهای کوچک تا متوسط رایج است.
بعد از حروف DL ، ML ، SL و BL در نامگذاری سرور استوک HP ، سری تولید شده از آن مدل مطرح می‌شود. بدیهی است عدد بزرگ‌تر، نشان‌دهنده توان پردازشی بالاتر است که با حرف G نمایش داده می‌شود. در ادامه به معرفی نسل‌های مختلف سرورهای دست دوم HP می‌پردازیم:

سرور استوک HP G7:

بعد از معرفی سرورهای نسل پنجم و ششم از سوی کمپانی HP ، نوبت به معرفی نسل هفتم این سرورها رسید. HP G7 با قدرت و کارایی بالاتر به بازار معرفی گردید. سرور استوک HP G7 که از پردازنده مرکزی مدل اینتل زئون سری 5600 بهره می‌برد و از قابلیت پشتیبانی 384 گیگابایت رم برخوردار است و با برخورداری از دو درگاه اترنت، توان پردازشی بسیار زیادی ارائه می‌دهد.

سرور استوک HP G8 :

سرور دست دوم HP G8 از دو نسخه 1 و 2 پردازنده اینتل‌زئون مدل E5-2600 و سه اسلات PCIe برخوردار است. سرور استوک HP G8 با بهره‌مندی از 4 کانال سوکت برای رم که قابلیت نصب تا 12 اسلات رم را نیز ارائه می‌دهد، توان پردازشی بسیار بالا و نیز سیستم کولینگ قوی دارد و همین قابلیت‌ها باعث شده است که در بازار سرور بسیار طرفدار داشته باشد.

سرور استوک HP G9 :

وجود چیپست‌های اینتل سری C610 در سرور استوک HP G9 آن را به یکی از مدل‌های قدرتمند با توان پردازش بسیار بالا تبدیل کرده است. سرور کارکرده HP G9 از 128 گیگابایت ماژول حافظه رم از نوع DDR4 ، حداکثر حافظه کش به میزان 55 مگابایت و نیز هارد SSD با ظرفیت 3ترابایت پشتیبانی می‌کند.

سرور استوک HP G10 :

سرور HP G10 آخرین نسل معرفی شده از خانواده پرولیانت HP است. سرور استوک HP G10 با قابلیت نصب در رک می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که حجم اطلاعات آن بالا باشد و کارهای سنگین در آن جریان دارد، امنیت بالایی را فراهم سازد و انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. سرور استوک HP G10 از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار است، ضمن آن‌که می‌توانید روی آن کارت گرافیک AMD و Nvidia نصب نمایید.

کمپانی HP برای هر کدام از سری‌های سرور پرولیانت که در بالا گفته شد، مدل‌های مختلفی عرضه است که در نسل‌های بعدی به طور پیوسته قابلیت‌ها و امکانات جدید به آن افزوده شده است. بدیهی است خرید سرور HP با امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی که از آن سراغ داریم به خصوص در نسل‌های جدید یعنی سرور HP G9 و HP G10 ، هزینه بسیار بالاتری خواهد داشت و گرانی سرور HP، بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها را وادار می‌کند به خرید سرور استوک HP تمایل پیدا کنند. با خرید سرور استوک HP با پرداخت هزینه کم‌تر می‌توانند از امکانات منحصر به فرد سرورهای پرولیانت HP استفاده کنند.

کدام سرور استوک HP را انتخاب کنید؟

برای این که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید می بایست به نیاز های کسب و کاری خود اشراف داشته باشید. به طور معمول سرورهای استوک HP سری پرولیانت برای حجم های کاری گوناگون ، نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین و حتی محیط‌های کلود انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد. در این میان نسل 9 و 10 اچ‌پی به کسب و کارهایی با حجم کاری بالای روزانه که پردازش‌ها و محاسبات سنگین دارند، توصیه می‌شود.
اگر برای سازمانی که حیطه فعالیت آن در زمینه بایگانی است، قصد خرید سرور استوک HP دارید، می‌بایست به حجم هارد (با ارجحیت SSD) یا رابط کاربری SAS توجه کنید.
چنانچه فعالیت کسب و کاری شما به مجازی‌سازی مرتبط باشد، سرور دست دوم HP با ‌پردازنده مجهز به تعداد هسته بالا تهیه کنید. علاوه بر موارد گفته شده، تعداد کارکنان شرکت که از شبکه و به دنبال آن سرور استوک HP استفاده می‌کنند نکته حائز اهمیتی است که نباید از آن غافل شوید. شرکتی با تعداد پرسنل آنلاین بالا، قطعا نیاز بیش‌تری به اشتراک‌گذاری دارد، در نتیجه به حجم زیادی از ذخیره‌سازی نیاز است و باید به تعداد تجهیزات مجازی توجه شود.
گاهی برای سرور استوک HP از اصطلاح سرور یوزد (Used Server) استفاده می‌شود. که به سرورهای دست دوم و استفاده شده در یک بازه‌زمانی مشخص و کوتاه‌مدت گفته می‌شود. این سرورها به لحاظ کارایی و ظاهر با سرور نو تفاوتی ندارند. حتی تمام لوازم جانبی آن نیز در بسته‌بندی نو ارائه می‌شود.

قیمت سرور استوک HP

در قیمت سرور استوک HP فاکتورهای تعیین‌کننده‌ای تعریف شده‌اند که از جمله آن می‌توان به مدت کارکرد سرور و نیز دلیل استوک شدن آن که آیا از سوی کمپانی تولید آن متوقف شده است یا اینکه مرجوعی است، اشاره کرد.

blade-server-(used-server)

جمع‌بندی

خرید سرور استوک HP عاقلانه است یا خیر؟

با توجه به اهمیتی که سرور در ساختار شبکه دارد و توان پردازشی و حافظه قوی که نیاز داریم، ممکن است با خودتان فکر کنید اصولا خرید سرور استوک و کارکرده با وجود صرفه اقتصادی، کار عاقلانه‌ای است یا خیر؟
برای این‌که به پاسخ این سؤال برسیم لازم است توجه داشته باشید که وقتی اسم سرور استوک HP به گوشتان می‌رسد، نباید با خودتان فکر کنید که حتما این سرور دچار نقص ظاهری یا نقص عملکردی است. سرور استوک HP یک سرور از رده خارج شده نیست. بلکه همچنان یک سرور سالم با عملکرد مناسب است که می‌تواند با توجه به نیازهای شبکه سازمانی شما پیکر‌بندی شود. در مواقع بسیاری به خصوص در شرکت‌های خارجی، تعویض سرورها صرفاً به دلیل گسترش کسب و کار و ارتقای سرور برای تأمین نیازهای جدید، صورت می‌گیرد. و استفاده از سرورهای کارکرده و دست دوم HP برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و یا حتی ارتقای سرورها از سوی بسیاری از کسب‌و کارها در ایران، رایج است.
استفاده از سرور استوک HP ، علاوه بر این‌که می‌تواند نیازهای شما را مرتفع سازد، به لحاظ اقتصادی ‌به خصوص برای کسب‌و‌کارهایی که قصد راه‌اندازی شبکه دارند و می‌خواهند در ابتدای کار با بودجه محدود، زیرساخت شبکه را برای سازمان خود ایجاد کنند، می‌تواند بسیار عاقلانه و مقرون‌به صرفه باشد.
مجدد در انتهای این مطلب، یادآور می‌شویم که برای خرید سرور دست دوم HP ، حتما به سراغ تأمین‌کننده‌های معتبر بروید و از آن‌ها برای انتخاب و خرید سرور استوک HP مشاوره و کمک دریافت کنید.
سا‌پراصنعت یکی از این شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات شبکه و سرور HP است که در طی سالیان طولانی توانسته است با ارائه خدمات، رضایت مشتریان خود را جلب نماید. شما نیز می‌توانید برای اطمینان از ضمانت کالا و نیز ضمانت خدمات پشتیبانی و نگهداری و تعمیر سرور روی کمک کارشناسان فنی مجرب و آموزش‌دیده تیم ساپراصنعت حساب کنید. ما دردنیای پر از تغییر و پر رقابت امروز، برای ایجاد زیرساخت شبکه سازمانی شما، گام به گام در کنار شما خواهیم بود تا سرور HP و قطعات سرور از جمله رم‌سرور، هاردسرور، پردازنده و … متناسب با نیاز شما در اختیارتان قرار دهیم. با ما از طریق شماره تماس 02176871880 در تماس باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »