شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

سومین سازنده بزرگ هواپیما در دنیا، مورد حمله هکرها قرار گرفت.

حجم وسیعی از اطلاعات شرکت بزریلی امبرائر که به عنوان سومین سازنده بزرگ هواپیما در دنیا شناخته می‌شود، توسط هکرها به سرقت رفت.

طبق گزارشی که خبرگزاری دیدار نیوز به نقل از ZDNet منتشر کرده است، شرکت امبرائر (Embraer) با تولید هواپیماهای مسافربری، تجاری و نظامی و فعالیت‌هایی در زمینه تولید جنگ‌افزار و نیز خدمات، سرویس‌ها و تکنولوژی‌های هوافضا که ارائه می‌دهد، در جایگاه سوم تولیدکنندگان هواپیماهای غیرنظامی در جهان قرار دارند . جایگاه اول و دوم توسط بوئینگ و ایرباس اشغال شده است.

هکرها به شبکه کامپیوتری داخلی این شرکت هواپیمایی، حمله کردند و بعد از سرقت فایل‌های خصوصی و قفل آن، به‌منظور رمزگشایی فایل‌های مذکور، باج‌خواهی کردند. این درخواست از سوی مدیران شرکت امبرائر رد شد و آن‌ها استفاده از فایل‌های پشتیبان (backup) را ترجیح دادند.

سومین سازنده بزرگ هواپیما در دنیا

این تصمیم مدیران شرکت، اشتراک‌گذاری این اطلاعات درقسمت تاریک وب در یک سایت که در اختیار گروه هکری رنسوم اکس ایکس قرار داشته‌است، را به دنبال داشت.

اطلاعات شخصی کارمندان، عکس‌های پروازهای هواپیماهای این شرکت که شبیه‌سازی شده‌اند، دیتای مربوط به طرف‌های تماس مجازی و …. از جمله اطلاعای است که در طی این سرقت و اشتراک‌گذاری، فاش گردید. اطلاعات افشا‌شده، نشان‌دهنده‌ی دسترسی مهاجمین به سرورهای شرکت امبرائر است این در حالی است که این شرکت ادعا می‌کند هکرها، فقط به قسمت محدودی از اطلاعات دست پیدا کرده‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »