شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

شناسایی آسیب‌پذیری در یکی از پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های رمزنگاری جهان

Quantum-AES

محققان شرکت سوئیسی  به نام «Terra Quantum AG» از طریق یک کامپیوتر موفق به کشف یک آسیب‌پذیری درالگوریتم  رمزنگاری AES شدند.

Quantum-AES

محققان در این کشف از تکنیک Quantum anneling استفاده کردند و در نتیجه ثابت کردند که  به کمک کامپیوترهای کوآنتومی رمزگشایی پیشرفته‌ترین نسخه‌های رمزنگاری AES در مدت چندسال امکان‌پذیر است.این محققان اعتقاد دارند که این آسیب‌پذیری می‌تواند محرمانه‌بودن دیتا در شبکه، تراکنش‌های بانکی و ایمیل‌ها را در معرض خطر قراردهد و برای غول‌های تکنولوژی Microsoft، Google و IBM دردسر درست کند.

این نقص امنیتی در الگوریتم متقارن رمزنگاری بلوکی (AES: Advanced Encryption Standard) کشف شده است و به گفته Markus Pflitsch، رئیس شرکت فناوری اطلاعات سوئیسی،  آن‌ها علاوه بر ثبت نا امن بودن الگوریتم رمزنگاری با استفاده از رایانه کوانتومی، موفق شده‌اند آن را ثابت کنند.

این سیستم رمزنگاری به عنوان استاندارد رمزنگاری از سمت دولت امریکا ارائه شده است. آژانس امنیت ملی این کشور در ماه ژوئن 2003، الگوریتم AES را امن و مطمئن معرفی کرده بود و اعلام کرده بود که امکان استفاده از آن برای حفاظت از داده‌های دولتی فراهم است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »