شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

مهاجمانی که از هوش مصنوعی برای هک کردن پهبادها و خودروها، سوء استفاده می‌کنند!

هک خودروها و پهبادها

“در آینده نه چندان دور، شاهد سوء استفاده از هوش مصنوعی برای هک پهبادها و خودروها از سوی هکرها، خواهیم بود.” این هشداری است که اخیراً از سوی کارشناسان امنیت سایبری، داده شده است.

هک خودروها و پهبادها

هک خودروها و پهبادها

بر طبق گزارشی که خبرگزاری فارس، گروه علمی و دانشگاهی، به نقل از ZDNet منتشر کرده است، متخصصان امنیتی بر این باورند که تعداد زیادی از حفره‌های امنیتی در خودروهای هوشمند و نیز پهبادهای خودران وجود دارد که به سهولت توسط ابزار هوش مصنوعی مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

از همین‌رو،  شناسایی آسیب‌پذیری‌های ذکرشده نیز توسط هکرها به راحتی انجام می‌شود و می‌توانند خودروها و پهبادها را مورد حمله قرار دهند و کنترل آن‌ها را از دسترس خارج کنند و خود به دست بگیرند. این بدان معناست که جان سرنشینان خودرو‌ها، در معرض خطر قرار گیرد و حتی کنترل پهبادهای در حال پرواز نیز توسط مهاجمان امکان‌پذیر شود.

برطبق بررسی‌هایی که ترندمیکرو، یوروپل و سازمان ملل به طور مشترک، در این زمینه صورت گرفته است، نشان‌دهنده‌ی تهدیدهای جدید هوش مصنوعی برای انسان‌ها به رغم مزایای فراوان آن است. که این تهدیدها می‌توانند در نهایت جنایت‌های تازه و فعالیت‌های مخرب را به دنیال داشته باشند. این موضوع شرکت‌های سازنده پهبادها و خودروها را بر آن داشت که به فکر ارتقای استانداردهای امنیتی تولیدات خود باشند و برای جلوگیری از ساده هک شدن، نرم‌‌افزارها و سخت‌افزارهای پیشرفته‌ای را به کار بگیرند.

هک خودروها و پهبادها

هک خودروها و پهبادها

آنچه باعث نگرانی شده است، امکان‌پذیر شدن سوء استفاده از هوش مصنوعی به‌منظور کشتار انسان‌ها از طریق خودروهای خودران و پهبادها است. به عنوان مثال،‌ چنانچه هکرها بخواهند از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری خودروهای هوشمند و خودران استفاده کنند، قادر خواهند بود که مانع از تشخیص عابران پیاده در خیابان‌ها توسط خودروها شوند و به‌این ترتیب برخورد این خودروها با عابران، کشتار آن‌ها را به دنبال خواهد داشت. با توجه به آن‌چه گفته شد ارتقای قابلیت‌های امنیتی در خودروهای هوشمند بسیار ضرورت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »