شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

سرور اچ پی DL380 G9

فروش سرور اچ پی DL380 G9
معرفی سرور DL380 نسل نه اچ‌پی ( HPE Proliant DL380 G9 Server )
در میان سرورهای محبوب در سراسر دنیا همواره سرورهای اچ‌پی (HP Servers) به دلیل پشتیبانی از فناوری‌های جدید و پیشرفته در تجهیزات آن‌ها، در صدر جای گرفته‌اند. در میان سرورهای پرطرفدار اچ‌پی، سرور HPE DL380 G9 پرفروش‌ترین آن‌ها محسوب می‌گردد. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های این سرور محبوب و پرفروش را بررسی کنیم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید .
سرور رکمونت DL380 G9، به‌گونه‌ای طراحی شده است که هم‌زمان با توسعه کسب و کار خود، می‌توانید آن را متناسب با نیازهای کاری خود ارتقا دهید. کمپانی HPبا بررسی دقیق سرورهای نسل 7 و 8، در نهایت به یک سرور ارتقاپذیر رسید و در ضمن خط تولید خود را با حذف مدل‌های e و p از نسل 8  ساده کرد. در ادامه ویژگی‌های سرور   HP DL380 G9 را با جزئیات بیش‌تری بررسی می‌کنیم .
پردازنده
برخورداری از نسل جدید پردازنده‌های Intel E5-2600 v4 در سرور HPE Proliant DL380 G9، افزایش 21 درصدی کارایی را به ارمغان آورده است. این سرور قابلیت پشتیبانی از چیپست Intel  سری C610 را دارد که موجب بهبود کارایی و بهره‌وری با فراهم کردن امکان استفاده از دو پردازنده Intel Xeon E5-2600 v3, v4 می‌گردد.
پردازنده‌هایی که در  HPE G9 Servers به کار گرفته می‌شوند، قابلیت پشتیبانی از 22 هسته را دارندکه چنانچه از 2 پردازنده استفاده شود 44 هسته ارائه می‌گردد و البته از نظر منطقی تعداد هسته ارائه شده 88 هسته خواهد بود.
حداکثر 55MB کش فراهم می‌شود و 3.5GHz حداکثر فرکانسی است که در دسترس خواهد بود.
حافظه

وجود حافظه‌های هوشمند اچ پی از نوع DDR4 ) HPE DDR4 SmartMemory) با سرعت 2400MT/s  که از ظرفیت 3TB برخوردار است کارایی این سرور را به میزان 23 درصد افزایش داده است.

به‌طورکلی حافظه‌های DDR4 برای استفاده در سرورهای HPE G9 به بازار عرضه شده‌اند که در مقایسه با نسل 8 از سرعت بیش‌تری (حدود 14 تا 30 درصد)، برخوردارند ضمن آنکه احتمال بروز خطا در آن یک درصد کمتر است. این RAMها از حجم 4 برابری و از نظر نیرو نیز افزایش 37 درصدی کارایی را فراهم می‌کنند.
سرور HPE DL380 G9 از حداکثر 24 اسلات پشتیبانی می‌کند که هر پردازنده آن از توانایی پشتیبانی از 12 اسلات از نوع DIMM و 4 کانال برخوردار است و این به معنای وجود 3 اسلات در هر کانال است.
رم‌ها در ابتدای عرضه سرورهای HP G9 از حداکثر فرکانس 2133MT/s برخوردار بودند و از آوریل 2016 با فرکانس 2400 مگاهرتز عرضه شدند. نمی‌توان رم‌ها را با دو فرکانس متفاوت با هم ترکیب نمود اما استفاده از رم‌های  1600، 1866 و 2133  MT/s با توجه به نوع پردازنده و نوع کانفیگ آن، امکان‌پذیر است.
رم‌های به کاربرده شده در سرورهای نسل 9 DL380 اچ‌پی عبارتند از : LRDIMM‌و RDIMM.
توجه داشته باشید که نوع رم در مقایسه با حجم آن از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار استLRDIMM  حجم بالاتری دارد. با نصب LRDIMM حداکثر 3TBحافظه و با نصب RDIMM حداکثر 768GB حافظه فراهم می‌گردد.
حافظه‌های هوشمند در سرورهای HP‌ مانع از بروز Data Loss و Downtime به کمک سیستم کنترل پیشرفته خطا می‌گردند.
بررسی حافظه پایدار در سرورهای اچ‌پی (HPE Persistent Memory)
استفاده از این نوع حافظه در تمامی سرورهای پرولیانت امکان‌پذیر نیست. فقط سرورهای DL380 G9 وG9 DL360 اچ‌پی در میان HPE Proliant G9 Servers از قابلیت پشتیبانی از فناوری حافظه پایدار اچ‌پی برخوردارند.
با وجود این‌که حداکثر 24 اسلات رم در سرور DL380 G9‌در دسترس است اما تنها 16 ماژول از نوع NVDIMM روی آن قرار می‌گیرد که هر ماژول 8GB است که در مجموع ظرفیت 128GB را ارائه می‌دهد. رم NVDIMM فقط با پردازنده‌های v4 قابل استفاده است.
نکته حائز اهمیت این است که قابلیت ترکیب رم‌های NVDIMM و RDIMM وجود دارد اما ترکیب آن با LRDIMM امکان‌پذیر نیست.
هارد (Hard Disk Drive)
سرور DL380 G9 بازنگری در طراحی صورت گرفته است که به موجب آن، انعطاف‌پذیری بیش‌تری فراهم شده است. در این سرور امکان استفاده از 8 تا 24 هارد از نوع SFF و 4 تا 12 هارد از نوع LFF همراه با NVMe و درایوهای پشتی مازاد فراهم شده است که ضمن تأمین امنیت، افزایش ارتقا‌پذیری را ارائه می‌دهد.
آنچه در سرور DL380 G9 به عنوان یک تغییر اساسی به چشم می‌آید کانفیگ 8+8+8 در قسمت پنل جلویی آن است و چنانچه لازم باشد، می‌توان 8 هارد از نوع SFF به آن افزود. قابلیت پشتیبانی از حداکثر 26 هارد از نوع SFF به کمک کنترلر P440ar فراهم است.
پاورها در این سرورها توسط اچ‌پی مورد بازنگری قرار گرفته‌اند و مجدد طراحی شده‌اند که در نتیجه آن از نظر ابعاد به میزان 25درصد کوچک شده‌اند و کنار هم در قسمت پشتی قرار می‌گیرند که دو درایو اضافی که در بالا گفته شد به صورت Hot Plug روی آن قرار می‌گیرند.
افزون برآن قابلیت پشتیبانی از 12 درایو  LFF‌نیز فراهم است که با افزودن یک کیج می توان تعداد این هاردها را به 15 افزایش داد. وجود درگاه‌های VGA و USB 2 امکان استفاده از 2 هارد SFF را نیز فراهم می سازد. سرورHPE Proliant DL380 G9، قادر است فضای ذخیره‌سازی تا TB180 با استفاده از LFF‌و 397.8TB با استفاده از SFF ارائه کند.
پاور (PowerSupply)
در این سرور اسلات افزونه PSUs وجود دارد که می تواند کارایی 96درصدی را ارائه دهد. البته توجه داشته باشید که کارایی HPE Flexible Slot Power Supplies در مقایسه با اسلات های معمول PSU تفاوتی ندارد اما با توجه به اینکه به لحاظ ابعاد حدود یک چهارم کاهش داشته است، قادر است در کیس سرور، فضای بیش‌تری به‌منظور انجام محاسبات و ارتباطات ورودی و خروجی (I/O) ارائه دهد.
زمانی می‌توانید از عملکرد تمام و کامل پاورها مطمئن شوید که خروجی‌ها و نرخ‌کارایی همه پاورهایی که در یک سرور مورد استفاده قرار گرفته‌اند، یکسان باشد.
برای پاور در این سرور، یک ماژول پاور بکاپ با قابلیت ارائه 750 وات در یک دقیقه، در نظر گرفته شده است و در صورتی که در کانفیگ به صورت موازی قرار بگیرد، این میزان به 500 وات می‌رسد. پاورهایی که در این سرورها به منظور تأمین برق سرور به کار برده می‌شوند، پاورهای 500، 800 و 1400 وات هستند.
به منظور کاهش هزینه خنک‌سازی از HPE Extended Ambient Operating Support-ASHARE A3 and A4 استفاده می‌شود که با استفاده از استانداردهای بهبودیافته دمای محیط، به طرز چشم‌گیری هزینه را کاهش می‌دهد.
این سرور رکمونت که ارتفاع دویونیت در رک را اشغال می‌کند، حداکثر 6 فن با توجه به کانفیگ RAM و CPU به کار گرفته می‌شود.
 
کارت شبکه (Network Adapter)
تمامی سرورهای نسل 8 اچ‌پی، از تجهیزات شبکه‌سازی FlexibleLOM  برخوردارند و تمامی کاربران آن از کارت شبکه 4 پورتی استفاده می‌کنند و همین امر باعث شد که این موضوع به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته شود و در نتیجه روی motherboard 4 پورت GB تعبیه می شود. امکان upgrade کردن سیستم به منظور دست‌یابی به سرعت بالاتر نیز فراهم است و توصیه اچ‌پی این است که 2 پورت 10GB را برای این امر، به‌کار بگیرید.
ROM Update
پشتیبانی سرورهای hp به سهولت صورت نمی‌گیرد و این کمپانی امکان دسترسی به updateهای دوره‌ای برای فریمور ROM BIOS را تنها برای کاربرانی که قرارداد پشتیبانی یا ضمانت‌نامه معتبر دارند، فراهم می‌کند. البته لازم به ذکر است که چنانچه قراردادپشتیبانی نداشته باشید، دسترسی به updateهای فریمور‌های بحرانی، همچنان امکان‌پذیر است.
مدیریت (Management)
سرور HPE DL380 G9  از نرم‌افزارهای مدیریتی زیر برخوردار است:

  • iLO Management (standard)

HPE iLO به منظور راه‌اندازی، نظارت، مدیریت و پشتیبانی remote سرور به کار می‌رود و مدیریت محیط‌های کاری پیچیده را نیز آسان می‌سازد و لزوم وجود منابع IT را کاهش می‌دهد.

  • Intelligent Provisioning (standard)
  • iLO Advanced (optional)
  • HP OneView Advanced (optional)

در سرور HPE DL380 G9 برای تسهیل مدیریت سرور، ذخیره‌ساز و شبکه، به‌منظور مدیریت زیرساخت سرور از HPE OneView استفاده می‌شود.

  • HP Insight Control (optional)

به‌منظور نظارت روی صحت زیرساخت‌های یکپارچه و نیز مدیریت پشتیبانی از داشبورد شخصی و online که توسط HPE Insight Online فراهم می‌گردد، استفاده می‌شود.
ضمن آنکه ترکیبی از نرم‌افزارهای مدیریتی Smart Update Manager (SUM) و Service Pack for Proliant (SPP)  با نام HPE Smart Update در سرور DL380 G9 اچ‌پی وجود دارد که به کمک آن به‌روزرسانی درایورها و فریمورها انجام می‌شود و عملکرد فریمور را بهبود می‌بخشدو به‌این ترتیب موجب کاهش زمان Downtime و نیز امکان بروز خرابی در سیستم می‌شود.
با توجه به آنچه گفته شد قابلیت بالای مدیریتی، ارتقا‌پذیری زیاد، برخورداری از پردازنده با هسته‌های زیاد، قابلیت اضافه کردن هارد، کارایی بسیار بالا و تأمین امنیت در سطح بالا، در مجموع سرور HPE DL380 G9 را برای محیط‌های کاری گوناگون مناسب می‌سازد و قابلیت پیاده‌سازی استانداردهای مرکزداده را فراهم می‌کند.
 ساپراصنعت با کمک کارشناسان مجرب، شما را در شناسایی نیازهای کسب و کاری خود و معرفی سرور اچ‌پی (HPE Server) مناسب یاری می‌رساند. شرکت ساپراصنعت دارای نمایندگی فروش سرورهای HP (اچ‌پی) در ایران است که انواع سرورهای HP پرولیانت را با گارانتی اصلی ارائه می‌دهد. این پایان همراهی ما در کنار شما نیست. کارشناسان فنی و آموزش ما، در تمامی مراحل نصب، راه‌اندازی، نگهداری، تعمیر، پشتیبانی و آموزش همراه شما خواهند بود. با ما تماس بگیرید.