شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

دست‌یابی هکرهای نرم‌افزار امنیت شبکه SolarWinds به کد منبع مایکروسافت

هک شدن نرم‌افزار امنیت شبکه SolarWinds

یکی از نرم‌افزارهای مورداستفاده توسط کمپانی‌های مشهور از جمله Nvidia، Cisco، Intel و Microsoft، نرم‌افزار امنیت شبکه  SolarWinds است. این درحالی است که در پشت صحنه استفاده از این نرم‌افزار، اهداف دیگری وجود دارد.

هک شدن نرم‌افزار امنیت شبکه SolarWinds

هک شدن نرم‌افزار امنیت شبکه SolarWinds

به تازگی تعدادی از هکرهای این نرم‌افزار موفق شده‌اند به قسمت‌های حیاتی تری از این سیستم دست پیدا کنند. وجود کدهای پرخطر در سیستم‌های مایکروسافت، موضوعی بود که پیش از این هم Microsoft از آن مطلع بود. اما آنچه هکرها به آن دسترسی یافتند، در حقیقت کد منبع این کمپانی مشهور است.

طبق بیانیه مایکروسافت، به جز کدهای مخرب SolarWinds نشانه‌های متعددی از عملیات مشکوک در محیط، تشخیص داده شده است. شیوه فعالیت بعضی از اکانت‌های داخلی، غیرعادی شده است و حتی از یکی از آ‌ن‌ها به‌منظور بررسی و مشاهده کد منبع در تعداد زیادی از انبارها به طور ویژه استفاده شده است. در این بیانیه همچنین گفته شده است که تغییری در هیچ کدام از کدهای منبع مشاهده نشده است و همچنان در حال بررسی هستند. ضمن آن‌که در حال حاضر امنیت سرویس و نیز دیتای مشتریان تأمین است و خطری برای ایشان وجود ندارد، زیرا مشاهده کد منبع به این معنا نیست که خطر افزایش پید کرده است.

دست‌یابی هکرها به کد منبع مایکروسافت

دست‌یابی هکرها به کد منبع مایکروسافت

اگرچه Microspft سعی دارد که تهدیدات بالقوه‌ای که در مشاهدات اخیر وجود دارد را چندان مهم نشان ندهد، با این حال این‌که این حملات تا چه زمانی و تا کجا ادامه‌دار خواهد بود، هنوز مشخص نیست. نرم‌افزار امنیت شبکه SolarWinds از جمله نرم‌افزارهایی است که کاربران بسیار گسترده‌ای دارد و همین موضوع دست هکرها را برای دست‌یابی به حجم غیرقابل پیش‌بینی و وسیعی از دیتای حیاتی و مهم که به آژانس‌های دولتی و سازمان‌های بزرگ تعلق دارد را باز گذاشته است. طبق اعلام مقامات دولتی، روسیه مسئول این حملات شناخته شده است. البته همچنان بررسی‌ها در ارتباط با میزان وسعت این حمله ادامه دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »