شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

سرعت رشد بالا در مهارت‌های امنیت سایبری

سرعت بالا در رشد مهارت‌های سایبری

مؤسسه Burning Glass Technologies، با بررسی مهارت‌های شناخته‌شده در زمینه امنیت سایبری، به تازگی آماری منتشر کرده است که نشان‌دهنده‌ی بالاترین میزان سرعت رشد در ده مهارت امنیت سایبری است. این به معنای گرایش کارفرمایان به استخدام کارمندانی با توانایی و تخصص در زمینه امنیت سایبری برای برقراری اکوسیستم امن در سازمان است و آمادگی پرداخت دستمزد بیش‌تر به این گروه از کارمندان را دارند.

مهارت امنیت سایبری

مهارت امنیت سایبری

2 مهارت «امنیت توسعه برنامه‌های کاربردی» و «امنیت بستر ابر» در میان این 10 مهارت از سرعت رشد بیش‌تری برخوردار هستند. زیرا در آن، به جای واکنش به تهدیدات سایبری، ساختن یک سیستم امن از ابتدا در اولویت قرار می‌گیرد. در اقتصاد مدرن نیز این مهارت‌ها، بسیار لازم است. اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و فناوری ابر که تجارت‌های زیادی را به خود وابسته کرده اند، نیز با این مهارت‌ها درگیرند. طبق پیش‌بینی کارشناسان، حجم تقاضا برای این دو مهارت به‌ترتیب 164 و 115 درصد طی 5 سال آتی، با افزایش همراه می‌شود و تبعاً دستمزد افرادی که از این مهارت‌ها برخوردارند، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

در طی دوران پاندمی کرونا و دورکاری، و بعد از آن نگرانی‌هایی که درباره انتخابات امریکا و حفظ امنیت آن، وجود داشته است،‌امنیت سایبری را در صدر موضوعات پرمخاطب قرار داده است. Burning Glass، که در زمینه تحلیل بازار کار پیشرو محسوب می‌شود، بیش‌ از یک میلیارد آگهی شغلی را برای شناسایی میزان تقاضا برای مهارت‌های امنیت سایبری مورد بررسی قرار داد. در وب‌سایتی که با همکاری این شرکت و CompTIA، راه‌اندازی شده است، یعنی Cyberseek.org، نتیجه این بررسی بر اساس منطقه و شغل آمده است.

10 شغل برتر مهارت امنیت سایبری

10 شغل برتر مهارت امنیت سایبری


 

10 مهارت اعلامی Burning Glass، با بالاترین رشد تقاضا در طی 5 سال آینده طبق جدول زیر است:

مهارت رشد پیش بینی شده ۵ ساله تعداد آگهی‌های استخدام از اکتبر ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰
امنیت توسعه برنامه‌های کاربردی ۱۶۴% ۲۹,۶۳۵
امنیت ابر ۱۱۵% ۱۹,۴۷۷
مدیریت مخاطره ۶۰% ۵۷,۹۶۷
هوش تهدید ۴۱% ۶۰,۰۳۹
پاسخ به حوادث ۳۷% ۲۳,۴۹۷
کنترل و پیروی از استانداردها ۳۶% ۵۴,۷۷۰
امنیت و حریم خصوصی داده‌ها ۳۶% ۸۸,۵۲۷
مدیریت دسترسی ۳۲% ۱۱۸,۰۹۶
راهبرد امنیتی و حاکمیت ۲۰% ۸۲,۹۵۲
امنیت اطلاعات سلامت ۲۰% ۴۱۳,۶۸۷

با وجود فنی بودن این مهارت‌ها، محدودیتی برای تقاضای آن‌ها صرفاً در حوزه IT‌ وجود ندارد. در بسیاری از آگهی‌های استخدامی وکلا در حال حاضر، شرط برخورداری از تخصص لازم در حوزه امنیت و حریم خصوصی دیتا دیده می‌شود. یا در ارتباط با برخورداری از مهارت در ارتباط با امنیت اطلاعات سلامت، مشاغلی از جمله، مهندس امنیت سایبری، مدیر مراقبت‌های بهداتشی و حتی نماینده فروش دیده می‌شود. در نتیجه، همان‌طور که مشاهده می‌کنید، موقعیت‌های شغلی ترکیبی ایجاد شده است که افزون بر تخصص اصلی، مهارت‌های امنیت سایبری را نیز لازم دارند.

چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیش‌تری دارید، گزارش کامل 10 مهارت برتر امنیت سایبری در سال 2021، را می‌توانید از اینجا، مطالعه کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »