شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

شناسایی بدافزار مخصوص تراشه‌های تولید اپل

این باور که دستگاه‌های اپل در مقابل بدافزارها، امنیت کامل دارند، باوری اشتباه است و هکرهای حرفه‌ای به دنبال ایده سرقت و نیز به کارگیری بدافزار برای سیستم های مک هستند که حتی به پوشاندن رد پای خود نیازی نداشته باشند.

silver-sparrow-malware

پژوهشگران امنیت سایبری شرکت‌های «Malwarebytes» و «Red Canary» طبق بررسی‌هایی که انجام دادند موفق به شناسایی بدافزار مرموز در 30 هزار کامپیوتر مک شدند که طراحی آن به منظور تحمیل یک حجم نامشخص به دستگاه صورت گرفته است. این بدافزار به مکانیسم خودویرانگر مجهز شده است که بر همین اساس می‌تواند هر ردی را پاک کند. این بدافزار با نام «Silver Sparrow» شناخته شده است.

طبق گزارش «Red Canary» بدافزار‌های شناسایی شده هم تراشه‌های اینتل و هم تراشه‌های M1 اپل را درگیر کرده‌اند. بدافزار «گنجشک نقره‌ای» پس از خروج از کامپیوتر موفق به پاک کردن رد پای خود نشد و به همین دلیل شناسایی گردید. و خوشبختانه  نتوانست به تجهیزات آسیبی وارد کند.

کارشناسان پیش از این نسبت به این‌که هکرها به راحتی قادر خواهند بود که از طریق شکاف‌ها از بدافزارها استفاده کنند به اپل هشدار داده بودندتا تراشه‌های اینتل را جایگزین نمونه‌های تولیدی خود در دستگاه‌ها نماید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »