شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)
  • صفحه اصلی
  • اخبار شرکت
  • طبق هشدار امنیت سایبری، رمزگذاری سربه‌سر نرم‌افزارهای پیام‌رسان به کودکان آسیب می‌رساند.

طبق هشدار امنیت سایبری، رمزگذاری سربه‌سر نرم‌افزارهای پیام‌رسان به کودکان آسیب می‌رساند.

خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، گزارش داده است که کمیسیونر کودکان در انگلیس، در ارتباط با بالارفتن میزان خطر برای کودکان، در پروژه شبکه‌های اجتماعی به‌منظور افزایش رمزگذاری سرویس‌های پیام‌رسان، هشدار داد.

طبق گزارش «آن لانگفیلد» رمزگذاری سر‌به‌سر مانع از آگاهی دیگران از محتوای چت به غیر از طرفین گفت‌وگو می‌شود و در نتیجه پلتفرم‌ها نمی‌توانند محتواها را دنبال کنند. و در همین راستا، پلیس نیز قادر به جمع‌آوری اطلاعات و شواهد ضروری برای سوء‌استفاده از کودکان، نخواهد بود.

این گزارش با عنوان «دسترسی ممنوع است؛ چگونه رمزگذاری سر‌به‌سر ایمنی کودکان در فضای آن‌لاین را تهدید می‌کند» منتشر شده است و در آن ادعا شده است که 9 کودک از هر 10 کودک  در رده سنی 8 تا 17 سال، از پیام‌رسان استفاده می‌کنند. و این نشان‌دهنده در معرض خطر بودن میلیون‌ها نوجوان و کودک در این کشور است.

طبق گفته لانگفیلد، ردیابی مجرمان و اطلاع‌رسانی به پلیس در هنگام ضرورت، با رمزگذاری پیام‌رسان‌ها مشکل‌تر می‌شود. و به‌این‌ترتیب احتمال پنهان ماندن تعداد زیادی از جرائم علیه کودکان، بسیار زیاد است.

در این تحقیق عنوان شده است که هنگام ثبت‌نام در پیام‌رسان‌ها، نیمی از نوجوانان در رده سنی 11 تا 13 سال و یک‌سوم کودکان در رده سنی 8 تا 10 سال، در اعلام سن خود، دروغ گفته‌اند.

آسیب رمزگذاری سر‌به‌سر نرم‌افزارهای پیام‌رسان به کودکان

برهمین اساس، «آن لانگفیلد» خواستار ارائه لایحه آسیب‌های آن‌لاین در 2021 از دولت شده است و می‌خواهد که دولت برنامه سخت‌گیرانه‌ای برای تنبیه پلتفرم‌هایی که خطاکار هستند در نظر بگیرد.

فیس‌بوک پیش از این، طرحی به‌منظور رمزگذاری کامل ارتباطات در برنامه‌های کاربردی مسنجر و دایرکت اینستاگرام اعلام کرده است و همین موضوع، افزایش نگرانی‌ها در انگلیس را به دنبال داشته است. ضمن آن‌که پیام‌رسان دیگر این شرکت یعنی واتس‌اپ، پیش از این، کاملاً رمزگذاری شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »