شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

کمپانی‌های گوگل و اپل، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کاربران را متوقف کردند.

همکاری کمپانی‌های گوگل و اپل

طبق گزارش منتشر شده از سیتنا به نقل از ورج، کدهای برنامه‌نویسی ویژه‌ای توسط شرکتی به نام ایکس- مد سوشیال ابداع شده و در بعضی از برنامه‌های کاربردی تلفن‌های همراه هوشمند وجود دارد که از آن به‌منظور کشف موقعیت مکانی (location) کاربران و حتی فروش آن اطلاعات، استفاده می‌شود. در همین راستا گوگل و اپل تلاش می‌کنند تا برای اضافه شدن کدهای مذکور به  اپلیکیشن‌ها در تلفن همراه، ممنوعیت ایجاد کنند.

طبق اعلام این دو شرکت، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان به حذف کدهای شرکت ایکس- مد از نرم‌افزارهای خود، ملزم شدند و چنانچه از انجام این کار خودداری کنند، فروشگاه‌های آنلاین گوگل و اپل، اپلیکیشن‌های آن‌ها را حذف خواهند کرد.

امکان دریافت اطلاعات این کدها و به فروش رساندن آن‌ها برای شرکت ایکس- مد فراهم است که به کمک آن قادر است در ارتباط با لوکیشن کاربران گوشی‌های هوشمند، به اطلاعات مهمی، دست پیدا کند. ایکس- مد به ازای اطلاعاتی که از لوکیشن کاربران هر اپلیکیشن به دست می‌آورد، به توسعه‌دهندگان وجهی را پرداخت می‌نماید که میزان وجه پرداختی، به میزان اطلاعات کسب ‌شده بستگی دارد.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کاربران

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کاربران

طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از 400 اپلیکیشن از کدهای مذکور استفاده کرده‌اند که بعضی از آن‌ها در سطح وسیعی توسط مسلمانان به کار گرفته شده‌اند و جاسوسی آن‌ها به این شیوه در تمام جهان، امکان‌پذیر می‌شود. به عنوان نمونه، در بعضی از برنامه‌های اعلام اذان و نیز دوست‌یابی مختص مسلمانان، این کدها افزوده شده‌اند.

شرکت‌های اپل، 2 هفته و گوگل 1 هفته فرصت در اختیار برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان قرار داده‌اند تا به حذف این کدها از اپلیکیشن‌های خود اقدام کنندو البته امکان تمدید 30 روزه این فرصت نیز وجود دارد.

در میان خریداران مهم اطلاعات مربوط به لوکیشن کاربران گوشی‌های هوشمند به خصوص کاربران مسلمان، ارتش امریکا یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »