شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

کنترل بدافزار بات‌نت Emotet، خطرناک‌ترین بدافزار دنیا در یک عملیات بین‌المللی

به گزارش آژانس اتحادیه اروپا (یوروپل ) و سازمان قضایی اتحادیه اروپا (یوروجاست)، امکان دسترسی بدافزار بات‌نت Emotet از طریق ضمیمه‌های آلوده ایمیل، به کامپیوترهای قربانیان فراهم می‌شود و با فروش آن به مجرمین، بدافزارهای بیش‌تری روی آن نصب می‌شود.

در یک همکاری بین‌المللی بین نیروهای پلیس انگلستان، اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا، در فعالیت بات‌نت Emotet اختلال ایجاد شد و به‌این ترتیب از پیشروی آن جلوگیری به عمل آمد.

طبق اعلام یوروپل،  Emotet در دهه اخیر یکی از شاخص‌ترین بدافزارهای و یکی از نفوذکنندگان اصلی به سیستم‌های کامپیوتر است. بات‌نت Emotet از ابتدا به‌صورت یک تروجان (بدافزار اسب تروآ) بانکی وارد عمل شد که طراحی آن به منظور جاسوسی از کامپیوتر قربانیان و سرقت جزئیات لاگین آن انجام شده بود. یک فایل word که به ظاهر مهم است ازسوی قربانیان دریافت می‌شود که وقتی آن را باز می‌کنند درخواستی مبنی بر فعال‌سازی ماکروی خود برایشان ارسال می‌گردد. در این مرحله کامپیوتر به مهاجمان خو‌ش‌آمد می‌گوید!

کارشناسان، Emotet را با اختلاف بسیار زیاد در مقایسه با رقبا، موفق‌ترین بدافزار سال 2020 معرفی کردند. این بدافزار به عنوان کابوس برای سازمان‌ها، شرکت‌ها، کاربران و … در سال 2020 عمل کرد.

یکی از مطرح‌ترین حملات بات‌نت بدافزار، حمله به یکی از پیمانکاران سازمان ملی سلامت، وزارت دفاع و وزارت امنیت داخلی امریکا با نام «میراکل سیستمز»  بوده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »