شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

اینتل و همکاری با سامسونگ و شرکت تایوانی برای ساخت تراشه‌های 4 نانومتری

همکاری اینتل و سامسونگ برای ساخت تراشه‌های 4نانومتری

طبق گزارش منتشر شده از کارگروه فناوری سایبربان؛ تولید انبوه این تراشه‌های 4 نانومتری از سال 2022 آغاز خواهد شد و شرکت صنایع نیمه‌رسانانی تایوان در حال آماده‌سازی پیشنهاد تولید آن است.

خبرنگاران بلومبرگ، ایان کینگ (lan King) و دبی‌ وو (Debby Wu)، اعلام کردند که گفت‌وگوی اولیه میان اینتل و این شرکت تایوانی و هم‌چنین شرکت سامسونگ، بخش صنایع نیمه‌رسانا، در ارتباط با امکان‌پذیربودن تولید بعضی از تراشه‌های خود، صورت گرفته است.

اینتل در ماه‌های گذشته نیز به طور مکرر به روزنامه وال‌استریت اعلام کرده بود که در تولید تراشه‌های خود در سال‌های اخیر، مدام وقفه افتاده است و در حال حاضر به دنبال این هستند که تولید بعضی از تراشه‌های خود را به تولیدکنندگان خارجی بسپارند.

 اینتل و تراشه‌های جدید با همکاری سامسونگ

اینتل و تراشه‌های جدید با همکاری سامسونگ

به گفته باب سوان (Bob Swan) مدیرعامل شرکت اینتل، برنامه شرکت در حوزه تولید در تاریخ 21ژانویه منتشر می‌شود. البته هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و امید دارند که حتی تا لحظات آخر، توانایی‌های Intel در زمینه تولید بهبود یابد.

طبق اعلام کینگ و وو، شرکت تایوانی در حال آماده‌سازی پیشنهاد به‌کارگیری تکنولوژي تولید تراشه با کوچک‌ترین ابعاد در اندازه 4نانومتر یا 4 میلیاردم‌متر و ارائه آن به شرکت Intel است. تولید ابتدایی این تراشه‌ها به عنوان نمونه در پایان سال‌ جاری انجام می‌شود و تولید انبوه آن در سال بعد خواهد بود.

شرکت Taiwan Semi آمادگی خود را برای اختصاص مکان ساخته شده در شهرک Baoshan تایوان به این کار اعلام کره است. طبق مقاله منتشر شده در سال 2019 در China Post، قصد قبلی این شرکت، به‌کارگیری این مکان در بخش R&D بوده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »