شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

زنگ هشدار در مقابل حملات بدافزار Dovecat به صدا درآمد!

هشدار حمله بدافزار داوکت به تجهیزات ذخیره‌ساز QNAP

زنگ هشدار در مقابل حملات بدافزار Dovecat به صدا درآمد!

کارشناسان شرکت کیونپ (QNAP) در مقابل حملاتی که بدافزار ( Dovecat ) به تازگی نسبت به تجهیزات ذخیره‌ساز تحت شبکه (NAS) شروع کرده است، هشدار داده‌اند. عملکرد این بدافزار، آلوده ساختن تجهیزات برای استخراج ارز بیت‌کوین است.

بدافزار داوکت پس از انجام حمله و آلوده‌سازی سیستم‌های کاربران، تمام سیستم را به منظور استخراج ارز به کار می‌برد و در نتیجه امکان کار با تجهیزات خودکار برای کاربران بسیار سخت می‌شود.کارشناسان کیونپ اعتقاد دارند داوکت هیچ‌گونه آسیب‌پذیری در تجهیزات ذخیره‌ساز این شرکت را مورد استفاده قرار نمی‌دهد، اما از طریق اینترنت به تجهیزاتی که فاقد امنیت هستند و دارای رمزهای عبور بسیار ضعیف و قابل دسترس هستند، حمله می‌کند.

هشدار حمله بدافزار داوکت به تجهیزات ذخیره‌ساز QNAP

توصیه کیونپ (QNAP) به کاربران تجهیزات خود، اول از همه، به‌روزرسانی به موقع QTS و Malware Remover است، استفاده از پسوردهای قوی و منحصر‌به فرد و نیز به کارگیری فایروال و در نهایت غیرفعال‌سازی پروتکل SSH‌و Telnet، برنامه‌های دیگر و خدمات غیرضروری را در صورتی که مورد استفاده قرار نمی‌دهند، از دیگر توصیه‌هایی است که کیونپ به کاربران خود ارائه داده است.در تحقیقاتی که کارشناسان «Canonical» انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدند که بدافزار داوکت قادر به آلوده‌سازی هر سیستم لینوکسی است و می‌تواند تجهیزات NAS کیونپ را مورد هجوم قرار دهد و امکان آلوده‌سازی NAS Synology را دارد.

افزون بر بدافزار داوکت، بدافزارهای دیگری مانند ایچ‌لاکر و کیواسنچ نیز می‌توانند به تجهیزات ذخیره‌ساز کیونپ حمله کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »