شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

شرکت فنی مهندسی ساپرا صنعت

تأمین و راهبری تجهیزات امنیتی F5- Fortinet و تجهیزات ذخیره سازی HPE

021-76871880
سبد خرید ( 0 مورد)

سرقت ابزار نفوذسنج بزرگ‌ترین شرکت امنیت سایبری آمریکا

خبرگزاری‌ مهر به نقل از انگجت، گزارشی منتشر کرده است که در آن فایرآی اذعان داشته است که ابزار پیشرفته‌ای که به‌منظور کشف تهدیدات اینترنتی از آن استفاده می‌کردند، توسط هکرهای تحت حمایت دولت، مورد سرقت قرار گرفته است. به گفته فایرآی (Fire Eye) این ابزار به‌منظور بررسی و تست اقدامات و تلاش‌های شرکت‌ها در زمینه امنیت سایبری به کار برده می‌شود تا آسیب‌پذیری یا عدم آسیب‌پذیری شرکت‌ها در برابر حملات هکری مشخص شود.

فایرآی (Fire Eye) بزرگ‌ترین شرکت در حوزه امنیت سایبری در امریکا محسوب می‌شود. به گفته مدیر این شرکت، کوین مندینا، این سرقت پیچیده بوده و باورمان این است که یک دولت از این حمله پشتیبانی کرده است.

سرقت ابزار نفوذسنج بزرگ‌ترین شرکت امنیت سایبری آمریکا

زمان انجام این حمله، توسط فایرآی (Fire Eye) فاش نشد . مشتریان این شرکت هم داخل و هم در خارج از کشور امریکا هستند که طیف این مشتریان از دولتی تا خصوصی را در برمی‌گیرد و این‌که سرقت به‌منظور استفاده از ابزار برای حمله هکری صورت گرفته است یا خیر، هنوز مشخص نشده است. مایکروسافت (Microsoft) با همکاری اف‌بی‌ای (FBA) مشغول انجام تحقیقات هستند، در عین حال به ادعای بعضی از رسانه‌های امریکایی از جمله واشنگتن‌پست، این حمله به دست گروه هکری روسی APT29 انجام شده است، این رسانه‌ها معتقدند بین این گروه هکری با سرویس‌ اطلاعاتی خارجی روسیه ارتباطی وجود دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
در صورتی که نیاز به مشاوره دارید از طریق زیر اقدام نمایید. همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس حاصل می‌کنند.

مطالب مرتبط

Cloud-computing
مقالات
mona hashemi

فناوری ابری

مفهوم تکنولوژی ابری و رایانش ابری پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باعث شده است که فضای ابری به عنوان جایگزینی برای فضای سنتی به خصوص در دهه

ادامه مطلب »